FESKUM: BSC : SEDERHANA

Sekarang musim konvo di UM..banyaklah barang-barang yang boleh dikatakan berbaloi dan murah yang memikat hati mahasiswa-mahasiswa UM dan tidak ketinggalan warga kampus. Namun, dalam kesibukan kita menziarahi dan meneliti barang-barang di gerai-gerai FESKUM, janganlah kita lupa dan leka sampai terlebih belanja. Cukup tengah bulan, duit dah habis..pastu akhir bulan, ‘sengkek’ dah, kata orang Melayu..


Menjadi manusia yang berjiwa hamba, bukanlah satu perkara yang mudah untuk diaplikasikan dalam zaman yang mencabar dengan keadaan kegawatan ekonomi, pembangunan pelbagai jenis bentuk hiburan, pertumbuhan gejala social dan macam-macam lagi. Lalu saat ini lah menguji iman kita dan sejauh mana kita mampu menangkis segala serangan fitnah dunia ini.


Sebenarnya, main point yang saya nak sebutkan di sini, adalah, jangan ghairah berbelanja..itu aje..apa pun, bersederhana dalam segenap hal.


Suka nak ambil kesempatan ni..nak promosikan gerai makan PMIUM..Bonda Sup Corner(BSC). Di hadapan DTC, gerai no.10. datanglah la ye..ajak member-member satu kolej, satu fakulti, satu kelas, ajak pensyarah sekali. Sup dia, memang best, tapi kalau dapat yang pedas, memang tak best ( bagi orang yang tak tahan pedas macam saya lah)..apapun, sup memang best..


Semoga semua mendapat motivasi sempena konvo ini..:)

Wednesday, August 6, 2008

1 Comment:

Unknown said...

kak fi...gerai tu cantik kan...
huhu...ade sentuhan tgn sy skit tu.. :)
tp sy x sempat lak nak makan kat ctu...sempat kupas bawang je..hehe

kak...eskrem yg aritu sedap la...
sy x penah jumpa lg kat pekan(x cari pown..hehe)...

ape kate akak blanje sy skali lg....:)
kali ni kiter makan sesama...aritu hambar je makan sorg2...pahit tekak nak telan...mengenangkan akak blanja...ku telan jua..hehe

--->>akak jgn blanja lelebih ms k0nv0 yer...nant duit abis x sempat nak blanja sy :)