Konvo UM 2011

Alhamdulillah, Allah bagi kesempatan untuk saya melihat kemeriahan suasana konvokesyen UM pada tahun ni. Actually memang ada nak jumpa beberapa orang member yang konvo tahun ni, tu pasal datang juga walaupun masa agak terhad. Apapun, tahniah kepada mereka yang telah selamat konvo baru-baru ini. Konvo itu bukan penamat, tapi pemula. hehe..

Sempat juga saya beli 1 jumper yang memang telah lama diidamkan.hehe.Ada rezeki hari tu, terus sambar tanpa fikir panjang. Anyway, masa nak tunggu member di foodcourt gerai konvo, hujan rahmat dari Allah telah turun. Banyak hikmahnya, redha dan sabar untuk semuanya. Saya balik diiringi hujan, bagus juga, dah lama tak mandi hujan ni..hehe.

Di bawah ni suasana yang sempat saya ambil ketika para graduan sesi pagi baru keluar. Kenangan juga bagi saya apabila datang konvo kali ni, coz tahun lepas saya terlibat sama dan tahun sebelum tu saya adalah AJK yang mengendalikan program konvo ni. Sedikit sebanyak terimbau kenangan lama. hehe..
Melihat junior sedang bertungkus lumus untuk berniaga di gerai masing2, saya juga pada satu masa pernah berada di tempat mereka.Masa terus berlalu, semakin hari semakin dekat kita dengan kematian. Saat yang tidak akan pernah hilang. Semoga kita semua bersedia.

"Orang yang sentiasa mengingati mati, adalah orang yang bijak"




Friday, October 14, 2011

Investment

Assalamualaikum wbr

Alhamdulillah, dah tebal giler dah my blog ni..dah lama x bersihkan sesawang ni..hehe..anyway, juz wanna share..tadi petang Allah mengizinkan saya (rasa nak sujud syukur sangat2), dapat p bookfair yang giler2 harga murah. Untuk pengetahuan korang book fair ni.. dah banyak kali dah buat kat mesia, but i juz noticed it last year. Tahun lepas dia buat kat South City Plaza kalo tak silap.

So, tahun ni den dah meraban tengok my senior spend on hundren kat bookfair ni..bez giler buku2 yang diorang beli. So, saya tidak akan melepaskan peluang ini juga. Berusaha mencari masa yang sesuai untuk pergi bersama my officemate.hehe..Alhamdulillah, Allah mudahkan.

Memang kelabu mata la p sana..itu nak beli..ini nak beli..kitorang ambik je dulu,then before nak bayar sort balik.haha.teruk betul. Tapi paling beznya, suasana kat sana memang agak bez jugak la, diorang sediakan kotak utk kita isi buku2 yang kita nak, so, den ape laie, rembat ar sebijik kat sudut tu utk letak buku2 yang bakal dibeli..hehe..

Berapa saya spend utk semua buku yang dibeli kat sana?Tak perlulah tahu, yang penting, kat luar memang tak dapat harga ni. Buku2 yang saya beli adalah seperti dibawah. Antaranya adalah saya nak bagi pada my mom yang suka baca buku, my auntie yang suka travel and for my own company yang akan banyak memanfaatkannya satu hari nanti InsyaAllah.hehe...

Hope tahun depan ada le laie..den nak borong lagi.Moga2 Allah murahkan rezeki kita semua untuk menimba ilmu. InsyaAllah...

Sape2 yang teringin nak p tu, silalah cepat sebelum habis tempohnya ye..sila klik link yang saya bagi kat atas 2 untuk info lanjut.Sekian.

::Ilmu untuk amal::