Semakin hari semakin hampir





Alhamdulillah, genap sudah umur saya 24 tahun. Anugerah Allah tidak pernah berhenti setakat ini. Dengan ilham daripada Allah, Majikan saya telah mengusahakan satu majlis doa selamat untuk para pelajar dan pekerja yang menyambut ulang tahun kelahiran mereka.

Adam Sobri, (pelajar SMTT3i)4 April dan saya 5 April, majlis telah diadakan pada 5 april jam 10.30mlm. Doa selamat telah dibacakan oleh Ustaz Fairuz yang merupakan guru agama di SMTT3i, tempat saya berkhidmat.

Sungguh rasanya tidak mampu untuk meminta lagi daripada Allah kerana kurniaNya terlalu banyak tidak terhitung. Rasa sebak juga bila Ustaz Fairuz bacakan doa dan ucapan ringkas daripada Boss saya. Tahun lepas sempat saya menyambut ulangtahun kelahiran di depan Baitullah, kali ini saya tidak sempat kerana pulang awal ke Malaysia.

Setiap tahun saya merasakan pelbagai perasaan dan mendapat situasi yang berbeza ketika ulangtahun kelahiran saya. Ketika di Tahun 1 UM, bersama rakan2 sebilik, tahun 2 UM, atas sampan di Kg.Kuantan ketika melawat Kelip2 di Kuala Selangor bersama rakan2 satu subjek utk subjek Alam Sekitar. Tahun 3 tak ingat, Last year di Masjidil Haram, This year bersama rakan2 setugas dan pelajar SMTT3i.

Apapun, setinggi syukur kepada Allah kerana mengizinkan saya sampai ke usia sekarang dengan segala nikmatNya yang sungguh banyak. Sungguhlah Allah itu Ar-Rahman dan Ar-Rahim..Sayang sungguh Allah kepada HambaNya..Terasa belaian kasih sayang Allah, lebih-lebih lagi ketika berkerja dan beribadah di Haramain baru-baru ini.

Alhamdulillah...ucapan itu yang masih berbaki di sanubari saya sekarang selepas majlis semalam..

Terima kasih buat semua yang terlibat, pihak pentadbiran, rakan-rakan sekerja, anak2 didik SMTT3i dan semua rakan2 saya di luar sana yang telah memberikan ucapan dan doa melalui panggilan telefon, SMS dan Facebook. Semoga kalian sentiasa dalam Rahmat Allah InsyaAllah.


Orang ramai, kek pun kena banyak lah..hehe...Terima kasih banyak2 kepada mereka yang telah memberikan hadiah=)...

Wednesday, April 6, 2011

0 Comments: