Hidup kita Agenda Allah..


Assalamualaikum wbr

Uishh..dah lama juga tak update blog ni..huhu..sory la yek..duk sibuk oustation sekarang..pergi pagi balik malam..tapi, Alhamdulillah masih boleh bernafas dengan kurnia Allah yang tak terhingga ni. Tak de apa yang nak diperbincangkan hari ni, juz terfikir. Kadang-kadang Allah bagi kita banyak pilihan jalan untuk 1 matlamat, hanya kita sahaja perlu memilih yang mana satu. Sesungguhnya manusia ni lemah untuk mengetahui apakah yang terbaik untuknya. Persimpangan dilema memang kadang-kadang setiap hari berlaku dalam kehidupan kita.

Oleh itu, kita mesti sentiasa bergantung dengan Allah dalam setiap keputusan yang kita buat. Sebab tu ustazah kata, setiap kali bangun pagi, kita kena bermonolog dengan Allah...'Ya Allah, Engkau Yang Maha Pengatur segalanya. Agendakan dan aturkan kehidupan yang baik buatku pada hari ini, lebih baik lagi dari semalam.'...So, automatik kita memang serahkan 1 hari tu kepada Allah untuk berikan yang terbaik. Ini bukan fahaman Qadariah ye..hehe..tapi inilah salah satu ikhtiar kita untuk mengelakkan kita daripada terjerumus dalam perkara yang sia-sia.

Isilah setiap masa kita dengan zikir, tidak di lisan, di hati..

Semoga setiap apa jua yang kita lakukan, adalah semata-mata untuk mendapat RedhaNya. Sama-sama kita muhasabah setiap hari..:)

Please correct me if I'm wrong..

Terima kasih kerana sudi membaca..
Siiru ala barokatillah...

Saturday, October 2, 2010

0 Comments: