Ramadhan Oh Ramadhan...


Assalamualaikum wbr.

wah, lama sungguh ku tidak update blog ini. Hampir 2 bulan. Bukan ape, bila dah x de mood nak update tu, payah gak lah. Kadang2 banyak menda nak share, tapi tunggu masa sesuai..hehe..erm, kali ni x de ape nak share, juz nak ucapkan pada korang sume. Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak. Semoga ibadah puasa yang kita sedang tunaikan ini mendapat keredhaan Allah dan semoga ia menjadi saksi di akhirat kelak.

Ramadhan ni special sebab ape tau, alaa..korang pun dah tau sebab apa kan. Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang. Dia buka seluas-luasnya semua pintu kebaikan dan Dia menutup segala pintu keburukan di Bulan Ramadhan ini. So, kita ni jangan jadi bengong, tak reti nak hargai kurniaan Allah yang sebegini besar.

Alim ulama' sangat merindui dan sentiasa menanti2 kan untuk beribadah dan berdua-duaan di Malam hari di bulan Ramadhan bersama Allah. Kerana di situlah ketenangan hakiki diperolehi.
Ramai orang berebut untuk mendapatkan ganjaran yang Allah tawarkan di Bulan Ramadhan ini. Sebab tu ramai orang bersedekah, mengaji Quran, Qiamullail dan sebagainya.

Jadilah kita antara orang-orang yang menghidupkan Ramadhan dengan pelbagai ibadah yang diajarkan oleh Rasulullah. Semoga kita semua termasuk ke dalam golongan orang-orang yang diredhai ALLAH.ameeen...

Thursday, August 12, 2010

0 Comments: