Satu Perjuangan...satu hari satu kebaikan..





Alhamdulillah…telah selesai satu perjuangan hakiki saya, menjawab soalan peperiksaan akhir untuk subjek New Technologies management. Dr. Amran terpaksa buat exam ni awak sebab dia nak pergi Mekah menunaikan haji sebelum tarikh sebenar exam iaitu 6 November 2009. Apapun, bagi saya bagus juga. Lega sikit bila dah selesai satu paper ni. Ada 2 lagi yang bakal menyusul.huhu..


Subjek ni juga mengajar saya sedikit sebanyak bagaimana untuk menganalisis keadaan semasa sesebuah syarikat yang berlatar belakang kan teknologi. Banyak juga belajar tentang Hak cipta dagang, copyright dan lain-lain protection innovation. Subjek ini jugalah yang mendorong saya untuk menghadiri PECIPTA ’09 jumaat lepas.


Saya teringat kata-kata seorang pensyarah saya. “walaupun pointer kamu tak tinggi masa belajar ni, tapi sekurang-kurangnya kamu dapat Ilmu yang akan kamu gunakan satu hari nanti. Jadi, segala apa yang kamu ada ni, manfaatkan sebaiknya.”


So, kalau ilmu yang kita ada tu tak nak kasi hilang, kita boleh ajar orang lain. Tak semestinya kita ajar melalui kelas atau pun tuisyen sahaja. Melalui medium maya pun bermanfaat juga.. apapun, moga diri kita ini sentiasa menjadi manfaat untuk orang-orang di sekeliling kita.


Setiap hari, berilah sekurang-kurangnya satu kebaikan untuk rakan-rakan kita tak kiralah sama ada dari sudut kata-kata nasihat, pertolongan, doa dan lain-lain.


Semoga kita bersama beroleh berkat dan diredhai Allah.


p/s: Al-Fatihah untuk Ustaz Asri Ibrahim..tak tahulah kenapa lately asyik ingat kat dia je..huhu..


Monday, October 12, 2009

0 Comments: