PECIPTA '09..UM Penaja Bersama


Alhamdulillah…Allah masih lagi bagi kesempatan untuk berkongsi dengan rakan-rakan sekalian, even dalam masa yang singkat. Tak de apa yang nak diceritakan dengan panjang lebar, cumanya saya sangat berbangga dapat menjadi salah seorang pelawat PECIPTA ’09 yang bertempat di KLCC. Menaiki bas UM 2 tingkat bersama beberapa orang lagi warga UM pada jam 10pagi.


Sampai di KLCC lebihkurang jam 11 pagi dan terus memulakan penerokaan alat-alat ciptaan baru para saintis di pelbagai Universiti tempatan.

Bersama Adliah di Booth USM...


Kebetulan jumpa seorang sahabat saya, Adliah Kassim yang sekarang bekerja sebagai Research Assistant (RA) yang datang bersama rakan-rakannya dari Fakulti Pergigian.

Pelbagai alat-alat yang canggih yang tidak pernah terfikir oleh kami, namun, ada juga ciptaan yang biasa kita lihat bahkan sudah ada di pasaran.


Tahniah untuk UM yang menjadi antara Penaja Bersama PECIPTA ’09. Semoga kita akan terus memanfaatkan para saintis ini menuju kecemerlangan di dunia dan di akhirat. Untuk maklumat lanjut..boleh layari laman web PECIPTA '09


Lepas ni kalau ada lagi…jom kita p sama-sama memeriahkan. Seronok bila ilmu dapat dikongsi bersama…

Wallahu ‘alam…




Sunday, October 11, 2009

0 Comments: