The God Spot



Hari ini saya ada something interesting to share. Maybe ia agak teoritikal, tapi, tak kisahlah, asalkan saya rasa saya lega bila saya masukkan entri ni. Apa yang anda fikirkan apabila melihat tajuk di atas? Apa maksud sebenar ‘The God Spot’ tu? Apa rahsia yang unik di sebaliknya?


Sebenarnya The God Spot adalah elemen utama yang disentuh dalam program ESQ Training. Beberapa orang yang dekat dengan saya telah menghadiri training tersebut dan menceritakan pengalaman-pengalaman menarik mereka. Satu perasaan luar biasa terhasil selepas menghadiri program tersebut yang mana ia akan membangkitkan suara hati lalu menghasilkan tindakan atau akhlaq yang baik pada pesertanya.


Saya tertarik untuk mengetahui apakah jenis perasaan itu. Perasaan yang luar biasa yang dirasakan oleh mereka. Lalu mereka berkata kepada saya “ rasa sangat lega, free, dan bahagia lepas dah hadiri program tu. Bagai Allah itu berada sangat dekat dengan kita dan kita tidak akan berfikir apa-apa lagi melainkan hanya untuk Allah”. Yang lain pula memberi komen, “ESQ akan buat kita tersentuh dan apa yang disentuh itulah The God Spot yang dah sedia ada dalam hati kita, Cuma kita aje yang tak perasan selama ni. Itu sebabnya, bila kita buat something tak setel dan ada masalah dalam organisasi atau dengan rakan-rakan, kita akan resah. Walhal, kita tak tahu itu semua adalah tarbiyah Allah untuk kita, kita tak belajar nak redha dengan itu semua.”


Apa agaknya yang hebat sangat tentang ESQ ni agaknye ye?. “Mereka yang pernah pergi ke ESQ akan berubah cara pemikirannnya, lebih matang, lebih tenang, lebih rasional dan sentiasa mendahulukan Allah dalam segenap hal”. MasyaAllah kata saya, begitu hebatnya Allah, telah mengurniakan ESQ ini untuk membantu masyarakat dalam mencari segala penyelesaian masalah dengan cara yang betul.


Actually banyak lagi yang saya nak share tentang ESQ ni. Cuma, biar berperingkatlah. Tak sabar pulak rasanya nak pergi. Kata mereka yang dah pergi, walaupun harganya agak tinggi, tapi, ia sangat berbaloi dan banyak manfaatnya untuk menjamin kebahagiaan di dunia dan di akhirat.


Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang ESQ Training yang asalnya daripada Indonesia, bolehlah melawat laman web utamanya.


Pay more and u will get more than u pay. believe me.


-165 The ESQ Way-

Wednesday, August 20, 2008

0 Comments: