SELAMAT DATANG...AHLAN WA SAHLAN..WELCOME..


Rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan ‘Selamat Datang’ kepada pelajar-pelajar baru undergraduate sesi 2008/2009. Semoga kalian mendapat banyak manfaat sepanjang MHS ini dan juga bersedia mengharungi hidup bergelar mahasiswa. PMIUM mendoakan semoga kita semua sentiasa mendapat keredhaan Allah dan dijauhkan segala kemudharatan. Semoga kehadiran kalian di kampus perdana ini akan menggandakan lagi bilangan cendekiawan dan pemimpin Negara.


Sedikit pesanan, berhati-hatilah terhadap bisikan dan suara-suara jahat syaitan dan nafsu yang tidak putus-putus cuba menarik kalian untuk lalai dalam kenikmatan dunia yang fana. Kepada gadis-gadis yang disayangi, berwaspadalah dengan pandangan dan jelingan nakal sang kumbang yang sentiasa mengintai peluang untuk mendekati kalian. Mengelaklah seboleh mungkin daripada terpengaruh dengan ajakan-ajakan rakan kalian untuk keluar bersuka ria pada waktu malam. Bagi kaum adam, ringan-ringankan lah kaki kalian melangkah ke surau setiap waktu solat. Ingatlah matlamat kalian yang utama, menuntut ilmu demi Allah.


Selagi kalian berpegang dengan kehidupan berlandaskan syariat, InsyaAllah, keberkatan mengiringi. Bersama mengejar kejayaan dunia dan akhirat.

Thursday, July 3, 2008

0 Comments: